internetitelefon Erineb traditsioonilisest telefonitehnikast selle poolest, et kõnede või fakside vahetamiseks kasutatakse telefonifirma (nt Eesti Telefon) infrastruktuuri asemel Internetti. Kuna Interneti sissehelistamisteenust saab kasutada kohaliku kõne hinna eest, siis on internetitelefoni kasutamine eriti kasulik kaugekõnede ja rahvusvaheliste kõnede puhul. Turule on tulemas kolm uut teenust: normaalsed kaugekõned kohaliku kõne hinnaga; võimalus saata faksi kohaliku telefonikõne hinnaga mistahes maailma punkti (eeldusel, et sihtpunktis on olemas internetiühendus); võimalus saata e-postiga ka kõnesõnumeid. Selliseid teenuseid kavatsevad hakata pakkuma näiteks IDT Corporation (Net2Phone), Netspeak, NetXchange, Rockwell International, VocalTec ja Voxspeak. Et teie arvutiga saaks neid teenuseid kasutada, peavad arvutis olema modemiga telefonikaart, helikaart, mikrofon, kõlarid või kuularid ning kõneposti süsteem.
Eesti Telefoni internetitelefoniga Netifon sai helistada nii tava- kui mobiiltelefonidele kui ka teistele Netifonidele. Netifoni lisavõimalustena sai kasutada isklikku veebi-põhist telefoniraamatut ja numbriotsingut. Telefoniraamat salvestas vajalikud numbrid ja võimaldas hiljem mugavalt helistada ühe hiireklõpsuga. Numbriotsingu abil võis isiku- või firmanime teades leida Ekspress Hotline mahukast andmebaasist hetkega vajalikke numbreid. Enam-vähem samaaegselt Eesti Telefoni ümbernimetamisega Elioniks Netifoni teenus kadus.
Praegu (2004.a) toimib tasuta internetitelefon Skype, mille tarkvara saab alla laadida aadressilt http://www.skype.com/. Skype on teadaolevalt esimene täielikult P2P tehnoloogiat kasutav VoIP telefon, st kõik Skype’iga ühinenud arvutid on omavahel võrdsed ja mingeid tsentraalseid servereid ei kasutata. Omavahel saavad kõnelda kõik Skype’iga ühinenud kasutajad, ükskõik kus maailma otsas nad asuvad ning kõnekvaliteet on sama hea kui tavalises telefonivõrgus. Skype’i loojateks on sama rühm, kes töötas välja P2P failijagamisrakenduse KaZaA
|