virtuaalne tegelikkus, virtuaalreaalsus, tehistõelisus Multimeediumrakendus mitut meelt hõlmava liidesega inimese ja masina vahel. Arvuti abil on võimalik inimesel tekitada illusiooni, et ta asub tehislikus kolmemõõtmelises maailmas. Kõige tüüpilisem virtuaalreaalsuse teostus on see, kui inimesel on peas kuularitega ja arvutiprillidega varustatud nn. multimeediakiiver ning ta saab heli ja pilti klaviatuuri, hiire või juhtkangi abil juhtides arvutiga interaktiivselt suhelda. Täiuslikumatel süsteemidel on lisaks kiivrile veel spetsiaalsed liikumisanduritega varustatud kindad.
Populaarsete virtuaaltegelikkuse rakenduste hulka kuuluvad Extreme 3D, Ray Dream Studio, trueSpace, 3D Studio MAX ja Visual Reality. Virtuaaltegelikkuse modelleerimiskeel VRML (Virtual Reality Modelling Language) võimaldab autoril spetsifitseerida kujutisi ning reegleid nende kuvamiseks ja interaktsiooniks teksti kujul antavate käskudega.
Termini "virtual reality" võttis esimesene kasutusele Jaron Lanier aastal 1983 |