digital marketplace



digiturg Võimaldab paljude ostjate ja paljude müüjate omavahelist suhtlemist ja koostööd. Koosneb haruspetsiifilistest otsingumootoritest, andmevakkadest ja äritänavatest. Lisaväärtus tekib digiturgudel ostjate ja müüjate koondumisest, likviidsuse loomisest ostjate ja müüjate kriitilise massi tekitamise teel ja tehingukulude vähenemisest.

Lisaks soodustavad digiturud infot ja teadmisi ühiselt kasutavate äriringkondade kujunemist. Erinevalt tarbijatelgedest (consumer hub) kasvab digiturgude poolt loodav lisaväärtus eksponentsiaalselt iga uue osavõtja lisandumisega võrku. Digiturud võivad tehingute vahendamiseks kasutada mitmesuguseid turukujundusmehhanisme osavõtjate vahel (kataloogid, oksjonid ja börsid). Mõiste "digiturg" sisaldab ka "infovahendaja" (infomediary) mõistet. Digiturgude esmane tuluallikas on tehingute komisjonitasu, infovahendajate puhul aga tavaliselt ettetellimine