bilinear filtering



bilineaarne filtreerimine

Tekstuurivastenduse meetod, mille eesmärgiks on tekstuuri silumine ja selle plokilise struktuuri peitmine ning mis annab piisavalt realistliku kujutise. Seda tuntakse ka nimetuste all "bilineaarne interpoleerimine" või "bilineaarne tekstuurivastendus".

Ekraanipiksli asukoha vastendamiseks tekstuurivaste vastavale punktile kasutatakse teatud algoritmi, mille alusel arvutatakse välja antud teksli nelja lähima naabri atribuutide (värvus, alfa jne) kaalutud keskmine ja rakendatakse seda ekraanipikslile. Protsessi korratakse tekstureeritava objekti iga piksli jaoks.

Termin "bilineaarne" tähendab seda, et siin kasutatakse kahemõõtmelist (horisontaalset ja vertikaalset) interpoleerimist. Iga tekslikvadrandi ülemised ja alumised paarid keskmestatakse (horisontaalne keskmestamine) ja seejärel keskmestatakse saadud tulemused (vertikaalne keskmestamine). Seda meetodit kasutatakse sageli koos MIP-vastendusega

Bilineaarse ehk 2-mõõtmelise filtreerimise puuduseks ruumilise graafika puhul on asjaolu, et kiirel liikumisel kaob ära kaugusetaju.

Bilineaarset filtreerimist nimetatakse ka bilineaarseks interpoleerimiseks

Vt. ka trilinear filtering