widget



vidin Arvutite valdkonnas graafilise kasutajaliidese (GUI) element, mis kuvab informatsiooni või pakub kasutajale võimalust suhelda opsüsteemi või rakendusprogrammiga. Vidinate hulka kuuluvad ikoonid, rippmenüüd, nupud, valikuboksid, edenemisnäiturid, märkeruudud, kerimisribad, aknad, aknaservad (nende abil saab akna suurust muuta), tumblernupud, vormid jpt. vahendid informatsiooni kuvamiseks ning kasutaja tegevuste esilekutsumiseks, aktsepteerimiseks ja neile vastamiseks.

Programmeerimises võib vidin tähistada ka väikest programmi, mis kirjeldab vidina väljanägemist, käitumist ja suhtlemist kasutajaga. Enamik opsüsteeme sisaldab komplekti valmisvidinaid, mida programmeerija saab kohandada vastavalt rakendusprogrammi vajadustele. Saab luua ka uusi vidinaid.

Termin "vidin" võeti esmakordselt kasutusele UNIX’ipõhiste opsüsteemide ja X Window System’i juures. Objektorienteeritud programmeerimises (OOP) on iga vidin defineeritud kui klass või alamklass ja on alati seotud teatud kindla aknaga. AIX Enhanced X-Window Toolkit’i puhul on vidin fundamentaalne andmetüüp.

Kui mitte kõik, siis enamik tänapäevaseid arenduskeeli nagu Java ja Tool Command Language sisaldavad valmisvidinate teeki, mida programmeerija võib kasutada ja modifitseerida. Microsoft’i Visual Basic’ut kasutades saab vidinaid realiseerida ActiveX komponentidena.